Klantvriendelijkheid



De modules

  • Klantvriendelijk schrijven
  • Klantvriendelijk telefoneren
  • Klantvriendelijk op Social Media
  • Omgaan met 'lastige' klanten en escalatie
  • Klantvriendelijk onder tijdsdruk
  • Gastvrij en attent in de winkel
  • Gastvrij en attent in de Horeca
  • Gesprekstechnieken
  • Focus op de klant
  • Houding en gedrag
  • Intrinsieke motivatie
  • Service Level Management


  • Na het volgen van de training is men in staat om een klantvriendelijke brief te schrijven, een klantvriendelijke e-mail te sturen en een klant correct te woord te staan, telefonisch en face-to-face. Aan bod komen houding en gedrag, welke extra stappen er zijn om de communicatie te optimaliseren en hoe de boodschap het beste overkomt.

    We besteden aandacht aan de begroeting, het luisteren, samenvatten en doorvragen, echte aandacht, een passende reactie, anticiperen, lichaamshouding, woordgebruik, enzovoort. Daarnaast is er aandacht voor lay-out, terugkoppeling, verwachtingen, escalaties, afspraken en beleid. Die laatste twee komen vooral aan bod in de module 'service level management'. Er zal gekeken worden naar de individuele talenten en eigenschappen van de cursisten, alsook naar de eigen aannames en weerstanden. Het doel is om de medewerker de meest klantvriendelijke versie van zichzelf te laten zijn.

    Er kan gekozen worden voor een combinatie van verschillende modules. In iedere module wordt er aandacht besteed aan meerdere facetten van het betreffende onderdeel. Zo zal er bijvoorbeeld in de modules 'gastvrij en attent' ook gewerkt worden aan het herkennen van verkoopkansen.

    Voor wie
    De training is geschikt voor callcenteragents, receptionisten, administratief medewerkers, baliemedewerkers, bediening, winkelmedewerkers en alle anderen die uit hoofde van hun functie regelmatig klantcontact hebben.

    De module 'service level management' is vooral geschikt voor het management.




    Praktisch:


    Werkwijze bij bedrijfstrainingen:

    Bij iedere opdracht zoek ik de juiste trainer. Meestal ben ik dat zelf, soms een ander en we kunnen ook met meerdere trainers komen, als de opdracht daarom vraagt. Voorafgaand aan iedere offerte, kom ik vrijblijvend persoonlijk kennismaken en gaan we samen de inhoud van de training afstemmen op de vraag. Ook de beoogde trainer zal bij dit gesprek aanwezig zijn.
    Alle trainingen hebben een 'niet goed? - geld terug' garantie.


    Tijdsinvestering:
    De modules duren anderhalf uur per stuk. Een volledige training in klantvriendelijkheid duurt twee dagen, in totaal 4 dagdelen. Eventueel kunnen deze vier dagdelen verdeeld worden over meerdere dagen of weken.

    Kosten:
    Een module kost € 156,- (exclusief reiskosten).
    De trainingen zijn vrijgesteld van BTW.

    Locatie:
    In jullie gebouw: InCompany. Beschik je niet over een interne trainingslocatie, dan kan er door mij een locatie geboekt worden in de plaats van vestiging. Er komen in dat geval meerkosten bij.

    Verder:
    De trainingen kunnen ook in de avonduren en het weekend gegeven worden.
    Er is altijd ruimte in de agenda voor spoedopdrachten
    No cure? No pay.